Kritika: 300

Majdnem egy évvel ezelőtt mutatták be hazai mozikban a 300-at, akkor gyorsan meg is néztem, és egész jó véleménnyel voltam róla. Ma, valamivel több, mint három órája ismét megnéztem a filmet, kíváncsi voltam, így, egy évvel később hogyan fog tetszeni. A következő bekezdésben a tavalyi véleményemet olvashatjátok, utána pedig az ideit.

A film hihetetlenül látványos. De tényleg. Iszonyat jól megcsinálták, szóval ezzel nem lehet senkinek gondja, eltekintve két apróságtól: az egyik, hogy minden akciójelenetben legalább 20-szor lassítottak, ami szép meg jól néz ki, de marha unalmas lett a végére. Ennél számomra idegesítőbb volt a másik apróság, ami a digitális trükkökkel kapcsolatos: az oké, hogy a tájképet számítógéppel készítették, de hogy az összes jelenetben - a fáktól elkezdve a havon át a tereptárgyakig – tényleg mindenhol látható a számítógép alkotta világ… hát nem tudom. Meg szerintem a színészeknek sem lehet annyira jó bluscreen előtt játszani végig. Ennek ellenére a film száztizenvalahány perce egyáltalán nem unalmas, a csatajelenetek gyönyörűek, ennél jobbat eddig még nem tettek le az asztalra. A történet egyébként szépen fel van építve, a narrátor eléggé fantasysan mesél (ehhez hozzá lehet szokni), Leonidász király harcba vonulása mellett felesége és a spártai politika kapott még nagyobb szerepet (e nélkül túl rövid lett volna a film). A király és a királyné közös jeleneteit látva a feministák örülhettek, hiszen látványosan Gorgó királynő sugallja a férfiállatnak, hogy mit is kéne tennie. Szóval szegény férfiak életük árán is harcolnak, a nők meg csak uralkodnak.

Tavaly ugye teljesen oda voltam a látványért meg a képi világért, most azonban nem mondhatnám, hogy nagy hatással voltak rám a trükkök meg az akciók. Jó, persze ez biztos azért is van, mert már láttam a filmet, meg akkor moziban popcornnal a kezemben ültem, most meg csokival az lcd tv előtt. A látvány természetesen így is ütött, csak nem akkorát, mint gondoltam. Az igazán nagy baj azonban nem ez volt, hanem az, hogy újranézve bizony többször unalmasnak találtam a filmet. Eddig nem tűnt fel, de az első 45 perc gyakorlatilag komolyabb akció nélkül telt el, ami azért elég hosszú idő. Emellett sokszor elmosolyodtam, hogy milyen hülyén is néz ki ez a lassítósdi (pl. az orákulum tánca), plusz a folyamatos hasizom mutatás is elég gáz volt.

A DVD hibájaként hozható fel a hangzás is, mivel a párbeszédek rohadt halkak voltak, viszont ha pl. leesett valami a földre, beleremegett az egész szoba, olyan hangos volt. (És nem én állítottam be rosszul a hangrendszert, a Gyűrűk ura vagy a Star Wars 3. ugyanilyen beállításokkal tökéletesen szól.) Így folyamatosan hangosíthattam meg halkíthattam a készüléken, hogy élvezni tudjam a filmet. Ez persze a DVD hibája, mert a film amúgy tényleg jól szól. Ja igen, szinkron is került a DVD-re, Gerard Butler Kőszegi Ákos hangján szólal meg, ami végülis nem olyan rossz, de az eredeti sokkal jobb.

Tavaly még nem pontoztam a filmeket, de ahogy emlékszem legalább 7/10 adtam volna a 300-ra, most azonban csak 5/10-et. Így utólag már sajnálom, hogy újranéztem, jobb lett volna, ha csak a régi élmény marad meg.

Címkék: kritika, dvd, 5/10, 00s