Kritika: Wall-E

A hazai bemutatót megelőző iszonyat nagy hype-nak köszönhetően nem kevesebbet, mint az utóbbi évek legjobb animációs filmjét vártam a Wall-E-től.

Mert hát az utóbbi években a 3D-s rajzfilmek számának emelkedése ellenére igencsak megcsappantak az igazán színvonalas és egyedi alkotások. A Némó nyomában óta amit láttam, az a nagyok (Toy Story, Shrek, Szörny Rt.) gyenge utánérzése volt. Nem is meglepő hát, hogy az utóbbi két évben messze elkerülöm a sokadik folytatást és/vagy beszélő állatos mesét. A Wall-E az előzetes információk és vélemények alapján szakít ezzel a hagyománnyal, és végre ismét egy, a nálam abszolút favoritnak számító Toy Story-hoz hasonló színvonalat üt meg. Hát így ültem be a moziba megnézni a Pixar legújabb remekét, nézzük, mi lett belőle.

Nem mondanám, hogy csalódtam volna, hiszen a 90 percet szinte végig élveztem, és jó párszor mosolyra fordult a szám, azonban a katarzis, a valami új tapasztalása most is elmaradt. Wall-E, az egyedül maradt takarítórobot alapötlete nagyon tetszett. Az első 45 perc is ezt mutatja be, minimális beszéddel, inkább a némafilmeket idéző helyzetkomikumra és burleszk jelenetekre építve. A kivitelezés, az előtérhez hasonló jelentőséggel bíró háttér, és a 45 perces "némaság" bevállalása miatt megemelem a kalapom a Pixar munkatársai előtt, mert ez tényleg nagyszerű volt. A bajok leginkább a gyengécske történettel, az erőltetett mondanivalóval, és a robotok hangjával volt.

A legelső számomra érthetetlen, hiszen a részletességből csak úgy árad az ötletesség, a történet mégis kiszámítható és unalmas. Tudom, hogy ez csak egy rajzfilm, de valamivel többet mégis csak nyújthattak volna az írók. A mondanivaló szájbarágósságán végülis könnyen túl tudtam tenni magam, azonban egy kevésbé erőltetett üzenetnek jobban örültem volna. A hangokat illetően pedig a folyamatos Wóólíí-zés, illetve Éévááá-zás rohadt idegesítő volt a film végére. Lehet, hogy ez csak a szinkron miatt volt ennyire irritáló, de engem azért egy kicsit kiakasztott.

A negatívumok ellenére összességében jól szórakoztam, és tetszett Wall-E nagy kalandja, viszont újbóli megnézésre semmiképp sem vállalkoznék. Ezért is 7/10 csak a vége.

Címkék: kritika, animáció, 7/10, 00s