A 10 legjobb film 2007-ből
A következő listán olyan filmek fognak szerepelni, amiket 2007-ben mutattak be Magyarországon. Sajnos nem lehet az amerikai bemutatókhoz igazodni, hiszen most már minden díjesélyes filmet novemberben-decemberben mutatnak be, és esélytelen, hogy a forgalmazók idehaza is követni tudják ezt. Például az idén Golden Globera jelölt filmek közül a Hajlakkon kívül semmelyiket nem mutatták be itthon.
Rátérve a 2007-es évre: szerintem idén rosszabb volt a filmes felhozatal, mint tavaly. 2006-ban legalább volt pár film, ami tényleg nagyot ütött, és iszonyat élvezetes 90-120 percet nyújtott az ember számára. Ott volt például az Ember gyermeke, a United 93-as, vagy vígjátéknak a Borat. Idén azonban nem igazán volt ilyen élményem. A 10-es listát is nehezen tudtam összeállítani. Mondjuk ez abból is adódik, hogy volt pár film, ami kimaradt. Ilyen pl a Faun labirintusa, a Csillagpor, a Parfüm vagy a Mások élete.
10. Rocky Balboa
A Rocky sorozat második befejező része egyetlen folytatásként került be a top 10-be. Újra a klasszikus első rész hangulatát érezte az ember, nem is annyira a box volt a középpontban, inkább egy hétköznapi ember élete, aki újra belevág a lehetetlenbe. Stallone botoxos arca, és durván kidagadó erei ellenére tökéletesen hozta a figurát. Ha az új Rambo fele ilyen jó lesz, már megéri.
9. Simpson család - A mozifilm
18 év után végre elkészült a Simpson család első mozis változata, és őszintén szólva megérte rá várni. Ugyan nem éri el a régi évadok színvonalát, de a 90 percnyi játékidő tökéletes kikapcsolódást nyújtott, amit Bart és még pár szereplő borzalmas szinkronja sem tudott tönkretenni.
8. Levelek Ivo Dzsimáról
Clint Eastwood iszonyat jó rendező lett. A Titokzatos folyó, a Millió dolláros bébi, és most az Iwo Dzsima. A japánok szemszögéből bemutatni a II. világháborút egyszerre érdekes és megrázó, különösen egy amerikaitól.
7. Superbad
2007 legjobb vígjátéka. Az elejétől a végéig iszonyat vicces, az egy filmre jutó legtöbb fetrengős poén idén bizony a Superbadben volt. Végre egy film amiben a tinédzserek korhatárosan beszélnek, és végre egy film, amiben bemutatják, hogyan kell kreatívan faszt rajzolni.
6. Little Miss Sunshine
Egy nagyon kedves családi mese, ami az első perctől kezdve magával ragadja az embert. Ennyi.
5. Felforgatókönyv
Az Idétlen idők óta talán a legkreatívabb romantikus történet, amiben Will Ferrell bemutatja, hogy hogyan játszik egy igazi komédiás drámai szerepet.
4. Napfény
Danny Boyle ismét nagyot alkott. Egy sablonos forgatókönyvből kihozta a maximumot, a látvány lenyűgöző, a hangulat tökéletes. A film pillanatok allatt magával ragadja az embert, és nem engedi el egy pillanatra sem. Ennek tükrében még a film vége is megbocsáltható.
3. Hot Fuzz
Ugyan nem egy Shaun of the dead, de csak épphogy nem. A főszereplő Simon Peggre és a rendező Edgar Wrightra bizony oda kell figyelni, mert amibe ők belefognak az csak jól sülhet el. Iszonyat hangulatos film, szellemes szövegekkel, különböző utalásokkal, és egy csomó Cornettóval.
2. Grindhouse
Sem a Terrorbolygó, sem pedig a Halálbiztos nem fért volna be idén a keretbe, azonban így a két film együtt hatalmas volt. Minden percéért megérte, a kamu előzetesekre egy jó ideig fogunk még emlékezni. B film hangulat a köbön.
1. Babel
2007-ben ez ütött a legnagyobbat. Igen, a téma erőltetett, a szimbólumok szintén, de egyszerűen ellenállhatatlan. A film megtekintése után órákig a hatása alatt leszünk. A japán rész pedig egyszerűen tökéletes.
Ha tetszett a lista és szereted a filmeket, feltétlen kövesd be Totál Plán nevű filmes YouTube csatornámat!
Ha pedig napi filmes érdekességre vágysz, Instagramon is megtalálsz!