Kritika: Út a vadonba (Into The Wild)

Chris (Emile Hirsch) miután megszerezte diplomáját, szülei szándékaival ellentétesen, az anyagias világtól menekülve útnak indul, hogy megtalálja a maga boldogságát. A cél Alaszka, ahol csak ő van és a vadon, emberek és pénz nélkül. A film két és fél órában mutatja be az utat, ami gyönyörű, ám viszontagságos.

Az Út a vadonba egy jó film. Bár egy rohadt hosszú film. Én a két és fél órát még egyszer ennyinek éreztem, ennek ellenére egyáltalán nem unatkoztam. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy folyamatosan változik a táj, plusz új emberekkel imerkedünk meg. A helyszínek tényleg lélegzetelállítóak, bár ez szerintem elvárható egy utazós filmtől. A színészek jól játszottak, Emile Hirsch számomra hiteles volt, a mellékszereplők szintén jók voltak. Külön ki kell emelnem a zenét, ami nagyon illet a film hangulatához, elsősorban a Junohoz hasonló gitározgatás ment, de szerencsére itt nem vitték annyira túlzásba a dolgot.

A fő problémám igazából a mondanivaló volt, amivel sehogy sem tudok egyetérteni. Ez az anyagi világ rossz, az emberek nem boldogok, csak akkor lehetünk boldogok, ha ledobjuk magunkról a társadalom elvárásait, és szabadok leszünk gondolattal nem igazán tudok egyetérteni. Kicsit Coelhot éreztem a sorok között, akinek a boldogságos marhaságai engem teljesen kiborítanak. Lehet, hogy én vagyok érzéketlen, meg csak a társadalom terméke, nem tudom. Az persze pozitívum, hogy legalább elgondolkoztam a látottakon, és nem maradtam közönbös. És abból szempontból Chris is szimpatikus volt, hogy nem akarta másokra ráerőltetni a saját véleményét, inkább csak hatni akart rájuk. A mondanivalót egyébként a rendező Sean Penn sem tudta néha kezelni, néhány jelenet nagyon mély akart lenni, mégis üres maradt. Ami még nem tetszett a filmben, az a néhol zavaró képi megoldások, amik tökre nem passzoltak a többi rész hangulathoz. A befejezés kellemes csalódás, szerencsére nem azt kaptam, amire számítottam.

A mondanivalóval tehát nem igazán tudtam egyetérteni, és ez sajnos az osztályozás szempontjáből negatív hatással van a filmre, ezért csak 7/10-et kap az Út a vadonba. Lehet, hogy pár év múlva már egészen máshogy fogom látni a dolgokat, és akkor rohadtul tetszeni a fog a film, nem tudom. De most ez van. A művészmozik közönségének úgyis tetszeni fog.

Ha tetszett a kritika és szereted a filmeket, feltétlen kövesd be Totál Plán nevű filmes YouTube csatornámat!

Ha pedig napi filmes érdekességre vágysz, Instagramon is megtalálsz!

Címkék: kritika, 7/10, 00s