Kritika: Az utca királyai (Street Kings)

Én nem nézem a Kemény zsarukat, így nem tehetek olyan könnyelmű kijelentéseket, mint például Az utca királyai csak a sorozat gyenge filmváltozata. Mondjuk azt a Shield nélkül is meg lehet állapítani, hogy a film nem túl nagy szám. Persze egyszer bőven meg lehetett nézni, de maradandó élmény semmiképp nem lesz.

A történet ismertetését inkább kihagyom (ha minél kevesebbet tudtok a sztoriról, annál több "meglepetés" fog érni), helyette egy szóban leírom, amit a film után éreztem: felejthető. Hát igen, Az utca királyai semmi újat nem ad, a szokásos zsarufilmes dolgokat láthatjuk túlzásba vitt kézikamerás akciójelenetekkel és egy rakás hullával. A Keanu Reeves által megtestesített Tom Ludlow a filmtörténet egyik legbutább rendőre, aki szimplán nem lát a szemétől. Jó, az tény, hogy egy agresszív állat, de így is csak a főnök kutyája, akit ha nem ösztönöznek kellőképp, akkor az életben nem jön rá, hogy mi folyik körülötte. Ezt persze a múltjával és az abból fakadó alkoholproblémájával (azért a feles vodka ötletes volt) próbálja megmagyarázni a forgatókönyvíró, nem túl sikeresen.

Mondjuk Kenau nem volt rossz, összességében illett hozzá a szerep. A többi színész azonban már közel sem volt ennyire jó: Hugh Laurie hozta a kicsit House-os, genyó, belső ellenőrzést vezető rendőrt (persze, hogy kék ingben egy korházban jelenik meg először), akivel az volt a legnagyobb baj, hogy magának a karakternek nem volt semmi értelme. Forest Whitaker pedig nagyon erőltetett és ami még rosszabb, hamis volt számomra. Nem tudom, hogy a Kemény zsarukban hogy játszik, de itt elég rémes volt. A mellékszereplők közül pedig senkit sem tudnék mondani, aki egy kicsit is emlékezetes lett volna.

Ahogy végigolvastam, amit eddig írtam, jól lehúztam a Street Kingset, pedig ennyire azért nem volt rossz. A 100 perc összességében nem volt unalmas, bár volt egy-két holtpont. A befejezés is kellemes csalódás volt, én rosszabbra számítottam. A film elején egész jó volt a hangulat, és ez nagyrészt a kitűnő helyszíneknek köszönhető. Az akciók kemények voltak, és jó sokan meg is haltak, de kevesebb kézikamerával számomra élvezhetőbb lett volna. És hát tényleg, Az utca királyaihoz hasonló filmeket szokták kifigurázni a vígjátékokban (pl. Vaskabátok), ezért is fájó, hogy a forgatókönyv ilyen béna lett.

Mindezek ellenére egy esti mozizásnak tökéletesen megfelelt a film. Többször biztosan nem fogom megnézni, még úgy se, hogy szerintem 2 hónap múlva már a felére sem fogok emlékezni. 6/10 a vége de csak a szórakoztató-faktor miatt.

Címkék: kritika, 6/10, 00s