DVD ajánló novemberre

Már jócskán benne járunk a novemberben, de azért még mindig aktuális az ehavi DVD-megjelenésekről beszélni. Az októberi trend novemberben is folytatódott, hiszen e hónapban még több nyári blockbuster jelenik meg, ha jól látom, gyakorlatilag az összes.

Itt van először is Harry Potter ötödik kalandja, ami a Főnix Rendje alcímet viseli. Ahogy a film, úgy a lemez színvonala is hasonló a többi Potter részhez, se nem jobb, se nem rosszabb. Már 6-án megjelent az Ocean's Thirteen, aminek a magyar alcímét szerintem senki nem tudja. Tipikus egyszer szórakoztató film volt a nyári hőségben. Nekem jobban is tetszett, mint a Twelve, újra Vegas, meg átverés, meg Al Pacino, meg minden. Ha a vásárlást nem is, egy kölcsönzést mindenképpen megér. Még két folytatás jelenik meg novemberben: a Harmadik Shrek, illetve a Karib-tenger kalózai befejező(?) része. A látvány mindkettőben nagyon szép, meg lélegzetállító, a poénok már kevésbé, a történetre meg már nem is emlékszem. De most tényleg, miről szól a Shrek 3? Részemről esélyes egy újranézés. Ha jól nézem, az utolsó kasszasiker - ami igazából csak Amerikában robbantott - a Fantasztikus Négyes és az Ezüst Utazó. Én csak a Fantasztikus Négyes első részét láttam, ami enyhén fogalmazva sem volt túl fantasztikus (haha), és ahogy hallottam, a folytatás sem különbözik az előzménytől. Egy próbát esetleg megér, feltéve, hogy már be van készítve egy nagy adag boroskóla.

Az előző hónaphoz hasonlóan ismét Will Ferrellt kell ajánlanom, hiszen november egyértelműen legjobb filmje a Felforgatókönyv. Nem kell megijedni a főszereplő neve láttán, ez nem egy agyatlan vígjáték, inkább romantikus-komikus dráma, amelyben a főszereplő kisember (Ferrell) gondolatait és cselekedeteit egy női hang kommentálja. Mindenkinek erősen ajánlom, mert nagyon jó! Ezenkívül érdemes megnézni az Őfelsége pincére voltamat is, ami ugye Menzel legújabb filmje a Hrabal életműből. Ugyan nem egy Sörgyári Capriccio, de vicces és élvezetes filmről van szó. Művészfilm kategóriából láthatjuk a Terry Gilliam-féle Tidelandet is, amit még nem láttam, de tuti meg fogok nézni, mert halucináció, szürrealizmus, valóság és képzelet keveredése adja az alaptörténetet, és ez Gilliam tálalásával mindig élvezetes. A novemberi botrányfilm a Spielberg-féle München, ami ellen tiltakoztak a mohamedánok, a zsidók, meg minden valamilyen szinten érintett ország. A témából többet is ki lehetett volna hozni, kicsit Zodiákus utánérzet, hiszen a történetben ez esetben sem oldódik meg semmi, szóval két és fél óra után úgy állunk fel, hogy semmivel nem tudunk többet, mint a film elején. Azért egy próbát ez is megér, csak ne számítsunk semmi nagyra.

A csak DVD-n megjelenő filmek közül tiszta szívvel tudom ajánlani a 28 nappal később folytatását, a 28 héttel későbbet. Az első részt Danny Boyle rendezte, aki teljesen újjáértelmezte a zombifilmeket, fegyorsította, ezáltal erősebbé tette a fertőzötteket, hogy az embereknek esélyük se legyen. A film hangulata frenetikus (a tök üres London iszonyat jó), sok a para jelenet, a történet fordulatos, és hát Cillian Murphy is szerepel benne. A folytatás már sajnos nem ennyire jó, Murphy sem szerepel benne, helyette viszont megkapjuk a Trainspotting Bagbie-jét. A film eleje nekem marhára bejött, egészen addig, amíg a fertőzés újra fel nem üti a fejét. Ezen persze túl tudjuk tenni magunkat, és így könnyen élvezhető horrort kapunk. Nem került mozis forgalomba a Motel második része sem. Ezt a filmet sem láttam, de gondolom hasonló lehet, mint az első rész, amit inkább mondanék Grindhouse féle erőltetett paródiának, mint véresen komoly trancsírozós horrornak.

A legvégére egy nagy klasszikust hagytam, mégpedig a Robotzsarut. Most egy extra kiadásról van szó, szóval a rajongóknak erősen ajánlott. A filmről sajnos nem tudok túl sokat mondani, hiszen még kisgyerekként láttam, és csak arra emlékszem, hogy a film legvégén a robotzsaru kimegy a roncstelepre elkapni a szemüveges gonoszembert, akinek csúnyán leönti savval az arcát, és én a szék mögül néztem mindezt végig, mert nagyon féltem.

Címkék: ajánló, dvd