Kritika: Aeon Flux

Ha egyszer leülök megnézni egy filmet, akkor szinte biztos, hogy nem állok fel, amíg nincs vége. Az elmúlt fél évben talán csak a Fegyverek szava volt az egyetlen film (meg a Sarah Connor Chronicles első része, de az ugye sorozat), amit egyszerűen nem bírtam végignézni, annyira rossz volt. Most újabb alkotással, az Aeon Flux-szal bővült a nézhetetlen kategória.

Nem ismerem a történet alapjául szolgáló eredeti rajzfilmet, így a sztorit sem, de ami a élőszereplős változatból lejött, az egy mondatban összefoglalható: a 2000-es évek elején egy járvány következtében kihal az emberiség 99%-a, a túlélők egy, a külvilágtól elkerített városban élnek, ahol 1000 évvel később diktatúra van, ami ellen jól képzett harcosok lázadnak, mint pl. Aeon Flux (Charlize Theron). Nem tudom, hogy a rajzfilmben mennyire van részletesen kidolgozva a történet, de amit a filmben láttam, azt kb. 3 perc alatt ki lehet találni. Egy csepp eredetiséget sem véltem felfedezni, a sztori nagyon emlékeztetett a Logan futása című klasszikus scifire (ott is egy városban él az emberiség, nem szabad kimenni a természetbe, mert az rossz, stb.).

A történet mellett a megvalósítás is gagyi. Azon kívül, ahogy Aeon Flux kinéz, semmi élvezhető nincs a filmben. Akciójelenetek és álmok/visszaemlékezések váltják egymást, de valami olyan rettenetesen vették fel, vágták meg, készítették el az egészet, amit csak a Bloodrayne első részéhez tudok hasonlítani. Aki látta Uwe Boll remekét, az tudja, hogy miről beszélek. Végig csak néztem, hogy valaki ezt most komolyan gondolta? Ez szórakoztat? Sajnos marhára nem. A megálmodott utópia, ahogy azt már írtam, teljesen ötlettelen, már ezerszer láttunk ehhez hasonlót. És megint előjön az, hogy az amerikaiak egyszerűen nem tudnak normálisan egy diktatúrát bemutatni. A V, mint vérbosszút is ez baszta el teljesen, és az Aeon Flux (egyébként sablonos) történetét is ez vágja haza.

Nem írok tovább felelegesen, ennyi elég is az Aeon Flux-ból. Én úgy 50 perc után hagytam abba a filmet, de ahogy végigtekertem a maradék fél órát, hihetetlen módon semmi meglepővel nem találkoztam. 1/10, ennyit érdemel az Aeon Flux, ezt is csak Theron testének köszönhetően.

Címkék: kritika, 1/10, 00s