Kritika: Terminátor - Megváltás (Terminator - Salvation)

Kreativitásból egyes. Talán ezzel a két szóval lehet a legjobban összefoglalni az új Terminátor kaland lényegét. Az ötlettelenség az éttermi szalvétára felfirkantott kétsoros történettől kezdve a pocsék párbeszédeken át az unalmas és izgalommentes akciókig mindenütt érvényesül. Végülis nincs min meglepődni, hiszen a harmadik epizód láttán mindenki számára kiderülhetett, hogy a történet egészen pontosan két epizód erejéig volt eredeti, onnantól kezdve csak a rókabőr érvényesülhetett. Persze, a Terminátor: Megváltásban, mint újrakezdésében volt potenciál, de kedvenc hárombetűs rendezőnk nem tudott élni ezzel a lehetőséggel. És ez még mindig nem lett volna akkora baj, ha a harmadik részhez hasonlóan  látványos akciókat kaptunk volna, de jelen esetben még erről sem beszélhetünk.

2018-at írunk, John Connor önelégült messiásként harcol a robotok ellen, amikor rájön, hogy ideje lenne felkeresni fiatalkorú apját, Kyle Reese-t, hiszen mégiscsak rajta múlik, hogy Sarah Connor terhes lesz-e vagy sem. Eközben egy 2003-ban kivégzett férfi is újjáéled a sivatag porából (vagy inkább sarából), aki magyarázatot keres arra, hogy mégis mi a francot keres az élők között, mikor már vagy 15 éve halott. A két szál természetesen egymásba ér, és onnantól kezdve az úgy-ahogy élvezhető film szinte teljesen értékelhetetlenné válik.

Visszatérve az első gondolatra, a Megváltás legnagyobb hibája, hogy egyszerűen semmi kicsit is eredeti ötlet nincs benne. A Mad Max-szerű apokaliptikus jövőt láttuk vagy tucatnyi filmben, az első és második epizódban megismert kékes árnyalatú, meghökkentő és elkeserítő jövőképéből semmi sem érvényesül. A sztori finoman fogalmazva is egy nagy kövér nulla, amire a bugyuta dialógusok is rátesznek egy lapáttal (és akkor a romantikázásról ne is beszéljünk). Az akciók üdítő jellege is elmarad, mivel a lövöldözés és a rengeteg robbantás még véletlenül sem tudja helyettesíteni a feszültség, az izgalom és az esetleges félelem érzetét. Pedig ez az eredeti trilógia védjegye volt, ezért is bosszantó, hogy 200 millió dollárból miért nem sikerült a technikák mellett legalább egy olyan szakértőt megvásárolni, akinek vannak ötletei.


Miért van ruha a roboton?

John Connor hatodik változata talán az eddigi legrosszabb, Christian Bale nem tudja életre kelteni a figurát, aki ráadásul hihetetlen ellenszenvessé válik. Magasan ő a leggyengébb szereplő, mellette még a digitális Schwarzi is szárnyal. A cselekmény abszurditásába, a történet marhaságaiba számos ponton bele lehetne kötni, de nincs igazán értelme. Egyetlen olyan pillanatot sem tudok felidézni a filmből, amiért megérte beülni a moziba, és hangsúlyozom, ez a várva várt akciókra is érvényes. Rossz film volt a Terminátor: Megváltás, de legfőképp érdektelen. Most már csak reménykedhetünk, hogy tényleg ez volt az utolsó rész. Nagyon gyenge 4/10.

Ha tetszett a kritika és szereted a filmeket, feltétlen kövesd be Totál Plán nevű filmes YouTube csatornámat!

Ha pedig napi filmes érdekességre vágysz, Instagramon is megtalálsz!

Címkék: kritika, 4/10, 00s