Golyózápor (Shoot 'Em Up) kritika

Már-már közhely, hogy a magyar fordítók mindig kurva szar címeket találnak ki, amiknek sokszor az eredeti címhez vagy akár magához a filmhez sincs semmi közük. A Golyózápor esetén azonban a cím tökéletes. A film alatt szinte végig süvítenek a pisztolyokból kilőtt golyók, folyamatos fegyverropogást hallhatunk. Igen, ez egy 80 perces akciójelenet párperces, lélegzetvételnyi szünetekkel. Ennyiből ki lehet találni, hogy a Golyózápor megtekintéséhez mindenképpen akciófilmes hangulat szükségeltetik. Aki megpróbálja egy kicsit is komolyan venni a filmet, az csalódni fog.

Pár szót a történetről (nem mintha fontos lenne): egy terhes anyuka menekül az utcán pár fegyveres elől, akik meg akarják ölni, de véletlenül ott terem a titokzatos Mr. Smith (Clive Owen). A nőt nem, viszont az éppen megszületett kisbabát megmenti. Ezután indul be a menekülés a rosszfiúk elől.

Mégegyszer hangsúlyoznám, hogy a Golyózápor 100%-ig hangulatfilm. A 2. perctől kezdve iszonyat sok akciót kapunk a képünkbe, egy rakat cool jelenettel megspékelve. A cool, vagy annak szánt jelenetek többségét tényleg csak poén szinten szabad értékelni. Annak ellenére, hogy én megpróbáltam így hozzáállni a filmhez, néha cikinek, (rossz értelemben) önmaga paródiájának éreztem a filmet. A Golyózápor esetében jól látszik, hogy mennyire kis különbség van a gáz és a menő között. Nekem a film felénél a Crank-Felpörgetve ugrott be, és hát valóban sokmindenben hasonlít egymásra a két mozi. Ahogy a Crank esetében, a Golyózáporban is általában vettem a lapot, hogy most mi a poén, mit ne gondoljak komolyan, ám ennek ellenére azért volt pár rész, amit még így is túlzásnak tartottam. Érdekes, mindkét filmben a repülőgépből/helikopterből kiugrós jelenet volt a legbénább, amit bármennyire akartam, nem tudtam poénként felfogni.

Összességében 6/10-es film a Golyózápor. Igazából nem ajánlom senkinek sem a moziban való megtekintést. Azoknak meg, akiknek nagyon fontos a látvány meg hanghatások, ha van otthon egy jobb házimozijuk, és projector/lcd tévéjük, akkor a dvdrip-es változat tökéletes választás nekik is.

Címkék: kritika, 6/10, 00s