Pársoros: Kiképzés (Training Day)

Denzel Washington és az ifjú Ethan Hawke erős alakításával adták el egykor ezt a filmet, és a közönség nagyon is vevő volt rá. Erre természetesen az Akadémia is felfigyelt, így különösebb zokszó nélkül vághatták hozzá Washingtonhoz a legjobb férfi főszereplőnek járó szobrot (Hawke-hoz pedig egy mellékszereplő jelölést). Én is láttam még 2001-ben a filmet, és már akkor sem értettem, hogy miért  Washington nem pedig Hawke a jelölt a kategóriában. Ezen túllépve azonban igen jól szórakoztam, ahogy második alkalommal is. Azonban most harmadszorra, a szép emlékek ellenére úgy éreztem, megfakult a film. A hangulat és a szituációk, melyekbe a Hawke által alakított ifjú rendőr kerül, még most is kitűnőek voltak, és látszik, hogy David Ayers nem szenvedett ötlethiányban, mégis az összkép már nem ragyog olyan fényesen, mint egykor. Most iszonyat szembetűnő volt az egy nap alatt játszódó történet hihetetlensége, Washington eltúlzott karaktere és az erkölcsi dilemma enyhe komolytalansága. A környezet, és összességében a színészek játéka is tetszett, de szemben a 2001-es mozis élménnyel, most nem éreztem semmi mélységet a filmben (bár ezt szerintem már elég sokan korábban is megállapították). A Kiképzés pörgős, egy pillanatra sem lankadó zsarufilm, amiben számos hiteles akció van, de ennyi, nem több ennél. 7/10

Ha tetszett a kritika és szereted a filmeket, feltétlen kövesd be Totál Plán nevű filmes YouTube csatornámat!

Ha pedig napi filmes érdekességre vágysz, Instagramon is megtalálsz!

Címkék: 7/10, pársoros, 00s