Filmes lista 2008
Word dokumentumban eddig is írtam, hogy hány filmet láttam adott évben, gondoltam tehát, hogy veletek is megosztom ezt a listát. Az újonnan és az újra látott filmek (az értékelésükkel együtt) egyaránt szerepelni fognak a felsorolásban. Ha van a filmről kritika, a címre kattintva el lehet olvasni azt. Az ötletet amúgy aeon flux-tól loptam, akit pedig a geekz ihletett meg.
Január:
Először:
- Csillagpor (Stardust) - 8/10
- Underground - 9/10
- A játékos (The Player) - 7/10
- Elizabeth - 7/10
- Idiocracy - 6/10
- Hazugsággyáros (Shattered Glass) - 7/10
- 3:10 to Yuma - 8/10
- Vágy és vezeklés (Atonement) - 8/10
- Eastern Promises - 9/10
- A keselyű három napja (Three Days of the Condor) - 7/10
- Kalandorok - 7/10
- Aliens vs. Predator - 4/10
- Gattaca - 7/10
Újra:
- Kalandférgek (Harold and Kumar Go to the White Castel) - 7/10
Február:
Először:
- Kamera által homályosan (A Scanner Darkly) - 7/10 (ezt még újra kell néznem)
- Patyomkin páncélos
- Szárnyas fejvadász (Blade Runner: The Director's Cut) - 8/10 (szintén újra kell néznem)
- Death Sentence - 5/10
- John Rambo - 7/10
- Brazil - 7/10
- Cloverfield - 7/10
- Juno - 7/10
- Michael Clayton - 7/10
Újra:
- Hóbortos hétvége (Weekend at Bernie's) 8/10
- Szörny RT. (Monster Inc.) - 9/10
- Piszkos 12 (Dirty Dozen) - 9/10
Március
Először:
- Aeon Flux - 1/10
- Elemi ösztön (Basic Instinct) - 7/10
- Producerek (The Producers) - 6/10
- A tengeralattjáró (Das Boot) - 8/10
- Cukorfalat (Hard Candy) - 6/10
- Út a vadonba (Into The Wild) - 7/10
- Knight Rider 2008 - 4/10
- Hitman - 4/10
Újra:
- Betörő az albérlőm (The Ladyklillers) - 6/10
- 300 - 5/10
Április
Először:
- Pókerarcok (Rounders) - 7/10
- Sekély sírhant (Shallow Grave) - 9/10
- Egy veszedelmes elme vallomásai (Confession of a Dangerous Mind) - 7/10
- 88 perc (88 Minutes) - 4/10
- Hipervándor (Jumper) - 4/10
- Nyolc tanú (Vantage Point) - 7/10
- Wristcutters: A Love Story - 8/10
- Nyughatatlan (Walk The Line) - 9/10
- Southland Tales - 4/10
- Vasember (Iron Man) - 7/10
Újra:
- Bőrnyakúak (Jarhead) - 7/10
- A nagy Lebowski (The Big Lebowski) - 10/10
- Zoolander - 8/10
- Starsky és Hutch - 7/10
Május
Először:
- Bakancslista (The Bucket List) - 5/10
- Hosszú hétvége (The Long Weekend) - 6/10
- Diary of The Dead - 3/10
- Prizzik bescülete (Prizzi's Honors) - 5/10
- Indiana Jones és a kristálykoponya királysága - 8/10
- Taxidermia
- Időbanditák (Time Bandits) - 7/10
Újra:
- Léon, a profi - 9/10
- Haláli hullák hajnala (Shaun of The Dead) - 9/10
Június
Először:
- A riviéra vadorzói (Dirty Rotten Scoundrels) - 7/10
- A leggyorsabb Indian (The World's Fastest Indian) - 8/10
- Erőszakik (In Bruge) - 8/10
- Melquiades Estrada három temetése - 7/10
- Lépéselőny (Confidence) - 5/10
- Az esemény (The Happening) - 3/10
- Be Kind Rewind - 7/10
Újra:
- Vaskabátok (Hot Fuzz) - 9/10
- Superman visszatér (Superman Returns) - 6/10
- Majdnem híres (Almost Famous) - 10/10
Július
Először:
- Kacsaszezon - 7/10
- Wall-E - 7/10
- The Nines - 8/10
- Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay - 6/10
Újra:
- Tapló Télapó (Bad Santa) - 8/10
- Tökéletes trükk (The Prestige) - 8/10
- Az ember gyermeke (Children of Men) - 10/10
- Galaxis útikalaúz stopposoknak (The Hitchiker's Guide to The Galaxy) - 7/10
Augusztus
Először:
- Utazás Darjeelingbe (Darjeeling Limited) - 7/10
- De Sade márki játékai (The Quills) - 8/10
- A sötét lovag (The Dark Knight) - 9/10
- Portyázók portyán (Booty Call) - 6/10
- 1408 - 5/10
- Maraton életre-halálra (Marathon Man) - 9/10
- Banki meló (The Bank Job) - 8/10
Újra:
- Tökös tekés (Kingpin) - 8/10
- Memento - 10/10
- Batman: Kezdődik! (Batman Begins) - 8/10
- Kapitány és katona (Master and Commander) - 9/10
- Amadeus - 10/10
- Casino Royale - 6/10
Szeptember
Először:
- Félprofi (Semi-Pro) - 5/10
- Trópusi vihar (Tropic Thunder) - 8/10
- Wanted - 6/10
- I. e. 10000 (10,000 BC) - 2/10
- Míg a jackpot el nem választ (What Happens in Vegas) - 2/10
- Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall) - 7/10
- Star Wars: Clone Wars - 4/10
- Elszakadás (Taking Off) - 10/10
- King Kong - 7/10
- Zsenikém (Get Smart) - 6/10
- A zóna (La Zona) - 9/10
- Holtak földje (Land of The Dead) - 6/10
Újra:
- Játsz/Ma (The Game) - 7/10
- Vérző olaj (There Will Be Blood) - 9/10
- American Graffiti - 9/10
- Apokalipszis most (Apocalypse Now) - 10/10
- Közönséges bűnözők (The Usual Suspects) - 10/10
- Szigorúan bizalmas (L. A. Confidential) - 8/10
- A sötét lovag (The Dark Knight) - 8/10
- A halál keresztútján (Miller's Crossing) - 10/10
- Nem vénnek való vidék (No Country For Old Men) - 10/10
Október
Először:
- Sasszem (Eagle Eye) - 3/10
- Florida, a paradicsom (Stranger Than Florida) - 5/10
- Righteous Kill - 2/10
- Végső állomás 3. (Final Destination 3.) - 2/10
- Y.P.F. - 6/10
- This is England - 8/10
- A csend - 6/10
- Éjszakai rohanás (Midnight Run) - 8/10
- A hullám (Die Welle) - 7/10
- Kínai negyed (Chinatown) - 10/10
- Halálfutam (Death Race) - 6/10
- A hihetetlen család (The Incredibles) - 10/10
- Az ajánlat (The Proposition) - 9/10
- A légy (The Fly) - 7/10
Újra:
- Angyalszív (Angel Heart) - 10/10
- Dogma - 9/10
- Keresd a nőt (There's Something About Mary) - 7/10
- A halál keresztútján (Miller's Crossing) - 10/10
- Dumb és Dumber (Dumb and Dumber) - 9/10
- Sólyom végveszélyben (Black Hawk Down) - 7/10
- Ponyvaregény (Pulp Fiction) - 10/10
- Oldboy - 10/10
November
Először:
- Max Payne - 4/10
- Hancock - 6/10
- Üres város (Reign Over Me) - 5/10
- A kert (The Garden)
- A kvantum csendje (Quantum of Solace) - 6/10
- Csillagközi invázió (Starship Troopers) - 8/10
- Dicsőség ösvényei (Path of Glorys) - 9/10
- Egy szöszi szerelme - 8/10
- L'ecsó (Ratatouille) - 4/10
- Szex és New York (Sex and the City) - 1/10
- Hazugságok hálója (Body of Lies) - 7/10
- Az elnök emberei (All The President's Men) - 10/10
- Égető bizonyíték (Burn After Reading) - 7/10
- Mint a kámfor (Out of Sight) - 8/10
Újra:
- Arizónai ördögfióka (Raising Arizona) - 8/10
- Köszönjük, hogy rágyújtott (Thank You for Smoking) - 9/10
- Tűz van babám - 10/10
- Száll a kakukk fészkére (One Flew Over The Cockoo's Nest) - 10/10
- Charlie Wilson háborúja (Charlie Wilson's War) - 9/10
December
Először:
- Persona - nagyon fontos film, elgondolkodtató, de nem élveztem annyira, osztályzatot inkább nem adok
- A hihetetlen Hulk (The Incredible Hulk) - 4/10
- Step Brothers - 3/10
- A legyőzhetetlen (Invincible) - 7/10
- Mamma Mia! - 7/10
- Ne szórakozz Zohannal (You Don't Mess With The Zohan) - 6/10
Újra:
- Vissza a jövőbe 2 (Back to The Future Part II) - 9/10
- Trópusi vihar (Tropic Thunder) - 8/10
- Meglógtam a Ferrarival (Ferris Bueller's Day Off) - 8/10
- A keresztapa 2 (The Godfather Part II) - 10/10
- Taxisofőr (Taxi Driver) - 10/10
- Harry Potter és a Főnix rendje - 6/10
- Egy fiúról (About a Boy) - 8/10